De eerste twee weken op Sint Maarten! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeroen Werff - WaarBenJij.nu De eerste twee weken op Sint Maarten! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeroen Werff - WaarBenJij.nu

De eerste twee weken op Sint Maarten!

Door: jeroenvanderwerff

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

14 Maart 2011 | Nederland, Amsterdam

Zo goeidedag allemaal! Eindelijk maar eens even een berichtje vanaf Sint Maarten, want ik zit hier onderhand alweer bijna twee weken. Wat gaat de tijd toch snel. Het begin allemaal twee woensdagen terug, toen ben ik op 2 maart ’s ochtends om vijf uur naar Schiphol gebracht om daar maar weer afscheid te moeten nemen voor langere tijd. Dit keer weer geen rechtstreekse vlucht, maar met een overstap op Parijs.

Toen ik in Parijs lande was het al zo laat dat het boarden voor mijn volgende vlucht al begonnen was, dus je hoopt er dan maar op dat je het allemaal gaat halen. Alles ging veel sneller dan gedacht want toen ik het vliegtuig uitstapte stond er een vrouwtje van het vliegveld met een bordje Sint Maarten in haar handen. Zij nam mij en een paar andere passagiers die ook een korte overstap tijd hadden gauw mee naar de juiste gate om te boarden. Binnen recordtijd was ik aan de andere kant van het vliegveld en zat ik alweer in het volgende vliegtuig, duurde maar 20 minuten zo om van vliegtuig te wisselen. Ideaal zulke persoonlijke begeleiding.

Rond drie uur ’s middags plaatselijke tijd ben ik op Sint Maarten beland waar mijn baas Carel en zijn vrouw Martine mij al op stonden te wachten. Echt gek om zo na een jaar weg te zijn geweest weer terug op het eiland te zijn, maar wel gaaf en lekker warm. Omdat de dag erna de Heineken Regatta (grote zeilrace op Sint Maarten) zou gaan beginnen was het al drukte bij de jachthaven vanwege de inschrijvingen. Daar maar gelijk een welkomstbiertje gehaald en ook direct twee jongens die vorig jaar nog bij mijn bedrijf werkte gezien. Hun waren op Sint Maarten voor de Regatta.

Daarna ben ik door Martine naar mijn nieuwe slaapplek hier gebracht. Redelijk dicht bij mijn vorige slaapplek. Dit keer een prachtig mooi paars complex waar allerlei kamers worden verhuurd. Ik zit samen met twee andere jongens in een appartementje direct aan het terras met zwembad met uitzicht over de hele wijk en zelfs nog een stuk zee tussen de bergen door. Aan het eind van de dag zie je precies hier tussendoor de grote cruiseschepen vertrekken.

De eerste avond gelijk maar mee geweest te stappen want een eventuele jetlack hou je niet tegen door goed te gaan slapen. Dus gelijk maar naar de oude vertrouwde kroeg geweest, de Soggy Dollar Bar waar een pre party voor de Heineken Regatta gehouden werd. Hier gelijk maar even gecheckt of ons shirtje die we vorig jaar hebben opgehangen met onze namen er op nog in de nok van het dak hing tussen allerlei andere shirts. En ja, die hing er nog gewoon dus dat was wel erg grappig.

Die donderdag en vrijdag had ik nog even vrij en zo kon ik dus een beetje genieten van de Heineken Regatta. Vrijdag middag wel even naar kantoor geweest om even te praten met Carel over mijn afstuderen hier. Ik ga mij bezig houden met het analyseren van het proces om technische installaties in een gebouw te inspecteren. Op mijn project van vorig jaar, Cupe Coy Yacht Club zijn ze hier vollop mee bezig geweest en hier valt nog het een en ander aan te verbeteren. Daarnaast nog een stukje onderzoek naar technische installaties in gebouwen en zo nu en dan zelf ook inspecties uitvoeren.

Na het gesprek gelijk maar even mee geweest met Carel naar een nieuwe klant voor een korte situatie check. Daarna was het tijd voor de wekelijkse vrijdag middag borrel bij het bedrijf. Dit keer met een klein groepje omdat er veel minder stagiaires bij CECC zijn als vorig jaar. Ik zit nu alleen samen met Rene, me huisgenoot. Verder deel ik mijn appartementje nog samen met Jory die bij een ander bouwbedrijf stage loopt. Daarnaast zitten er nog vijf andere studenten bij mij in het complex, wel gezellig dus.

’s Avonds met het hele groepje van ons huis op naar de boardwalk gegaan in de “hoofdstad” Philipsburg aan het strand. Hier was het feest vanwege de Heineken Regatta. Dit was al redelijk op tijd afgelopen dus daarna nog maar een paar andere kroegjes in gedoken. Zaterdag avond was het feest in de hoofdstad van het Franse deel, Marrigot. Ook hier weer een gezellige avond gehad en zo leer ik gelijk wat andere studenten hier op het eiland kennen. Zondag richting het strand geweest en vanuit daar naar het eindfeest van de Heineken Regatta gegaan op het strand van Simpson Bay.

Maandag dan echt begonnen met me afstudeerstage. Deze week alles maar een beetje op een rijtje gezet en mij maar eens gaan verdiepen in wat er allemaal gedaan is de afgelopen tijd op Cupe Coy en waar we nog mee verder moeten. Deze week gelijk al een gebouw mogen inspecteren samen met mijn collega Fabian. Wel toevallig dat de manager van dit bedrijf weer net een Nederlander moest zijn.

Afgelopen weekend ook weer een lekker zondag op het strand gehad en wel op het wereld beroemde strand waar de vliegtuigen op 10 meter hoogte over je heen komen vliegen om te landen en waarbij iedereen weggeblazen wordt als ze opstijgen. Op de terugweg zag ik heel toevallig de auto staan van Calvin, de uitvoerder op Cupe Coy waar ik vorig jaar heel intensief mee heb samengewerkt. Dus maar even het barretje ingelopen om te kijken of hij er zat. Toen hij mij zag was hij echt heel verbaasd en riep ie: “What the fuck doe jij hier nou weer”. Daarna een tijdje gezellig zitten praten met hem. Verder ben ik de afgelopen tijd al aardig wat andere oude bekenden tegen gekomen. Zelfs een kerel die mij vanaf vijf verdiepingen hoog tussen allerlei mensen op de boardwalk gewoon nog herkende. Erg leuk en gezellig allemaal, dus dat gaat wel goed komen de komende tijd.

Voor nou hou ik het maar weer even voor gezien, het verhaal is zo alweer lang zat. Tot gauw maar weer!

Jeroen

  • 15 Maart 2011 - 08:30

    Gerda:

    Hoi Jeroen

    Als ik zo je verhaal lees zit je er weer helemaal op je plek.
    Mooie foto`s ook. Lekker paars apartement maar het ziet er prachtig uit.
    Dat de vliegtuigen er zo dicht over het strand mogen vliegen is wel heel apart hoor.
    Heel veel plezier en succes met je werk.

  • 15 Maart 2011 - 10:06

    Michelle Hol:

    Zo zit je nog in Malawi en zo ben je alweer in St. Maarten ;) geniet er maar van, want hier is het nog steeds grijp en grauw.

    Groetjes

  • 15 Maart 2011 - 10:34

    Zussieee! :

    Ik haat jou! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Actief sinds 11 Okt. 2010
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 53451

Voorgaande reizen:

02 Maart 2011 - 10 Augustus 2011

Afstuderen op Sint Maarten!

18 Oktober 2010 - 05 Januari 2011

Ontwikkelingswerk in Malawi!

04 Juli 2012 - 30 November -0001

Wonen en werken op Sint Maarten!

Landen bezocht: