Nog maar even... en dan weer back to Holland! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeroen Werff - WaarBenJij.nu Nog maar even... en dan weer back to Holland! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeroen Werff - WaarBenJij.nu

Nog maar even... en dan weer back to Holland!

Door: jeroenvanderwerff

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

06 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

Mijn laatste weekendje is hier ondertussen aangebroken, aankomende dinsdag stap ik rond de middag in het vliegtuig om woensdag ochtend in alle vroegte als het goed is aan te komen op Schiphol. Zal wel weer vreemd worden om het eiland waar ik nou in totaal toch zo’n 11 maanden gewoond heb te moeten verlaten.

Het motortour tochtje waar ik het over had is helaas niet doorgegaan, het was die zaterdag te slecht weer om een motor te huren dus we moesten het helaas cancelen. Afgelopen weekend kon het er ook niet van komen omdat ik maandag ochtend de motor niet zou kunnen inleveren. We zaten afgelopen maandag al om 7 uur op onze eigen powerboat op weg naar het eiland Anguilla voor één van de beste beach party’s die je maar kunt bedenken, August Monday!! Dit feest op het strand is onderdeel van de carnaval week op Anguilla en er gaan altijd heel veel boten en feestgangers van Sint Maarten heen die maandag.

Al om kwart voor 9 voeren we bij het strand waar het feest gehouden zou worden, daar een mooi plekje uitgezocht en direct aan het strand het anker uitgegooid. De uren daarna kwamen er steeds meer boten in allerlei maten. Powerboats, catamarans, party boats, noem maar op. Uit eindelijk lag het twee rijen dik langs het strand vol met boten, niet normaal om te zien.

Rond de middag begon de muziek op het podium met allerlei bandjes. De hele middag heerlijk op het strand en in het water rondgehangen en kunnen genieten van de sfeer. Helaas moesten we al redelijk op tijd weer terug met de boot omdat alle boten op tijd terug moesten zijn op Sint Maarten vanwege de tropische storm Emile die voorspeld was. Van de storm zelf hebben we hier op Sint Maarten weinig last gehad, alleen de terug weg van Anguilla naar Sint Maarten was wel met flinke golven waar we gewoon keihard overheen vlogen.

Afgelopen weekend voor August Monday ook weer een mooi avontuurlijk weekendje gehad. Met ze vieren hebben we weer het verlaten hotel opgezocht om dit keer ook daadwerkelijk in de toren van het hotel te klimmen. Het eerste stuk omhoog is prima te doen over betonnen trappen. De laatste 10 meter omhoog is via een schacht met houten vloertjes er in met erg wankelende van hout getimmerde trappetjes. Uiteindelijk toch met ze vieren boven gekomen waar we van een geweldig uitzicht konden genieten en nog een paar mooie foto’s geschoten hebben. Na het hotel zijn we nog twee gave grotten ingedoken omdat de jongens deze nog niet gezien hadden.

Verder zit mijn afstudeer stage er hier op sinds afgelopen woensdag. Alle projecten en inspectie rapporten waar ik mee bezig was zijn afgerond en alles is overgedragen. Zondag komt de baas terug uit Nederland, dus maandag middag nog eventjes naar kantoor voor de laatste beoordelingen en gesprekken en waarschijnlijk nog een afscheidsborreltje. Dan dinsdag het laatste ritje naar vliegveld maken om weer afscheid te moeten nemen van het eiland en terug te vliegen naar Nederland met een kleine tussenstop op Curaçao. En dan vanaf woensdag iedereen in Nederland weer zien!

Tot volgende week, when I’m back in Holland!

Jeroen