Druk met het Caribische leven.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeroen Werff - WaarBenJij.nu Druk met het Caribische leven.. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeroen Werff - WaarBenJij.nu

Druk met het Caribische leven..

Door: jeroenvanderwerff

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

21 Juli 2011 | Nederland, Amsterdam

Na een (vrij) lange tussenperiode voor mij doen eindelijk weer eens een berichtje vanuit de Caribbean. De afgelopen tijd heb ik het hier Caribbisch druk gehad, dit vanwege de vele afscheidsavondjes van stagiaires die weer terug naar Nederland zijn vertrokken. Ondertussen zit ik bij mij thuis ook helemaal alleen. Mijn huisgenoot en collega Rene is samen met mijn andere huisgenoot Rick begin Juli al vertrokken. Vorige week is mijn huisgenoot Jory vertrokken en afgelopen maandag mocht ik ’s ochtends om 5 uur mijn laatste huisgenoot Stefan naar het vliegveld brengen.

Vanaf afgelopen maandag dus echt alleen, wat wel even wennen is. Zal er op neer komen dat ik ’s avonds vaker de deur uit zal gaan om wat gezelschap op te zoeken. Waarschijnlijk moet ik dit weekend uit mijn appartement verhuizen naar een andere kamer in het complex, omdat ze het appartement waar ik in zat helemaal gaan opknappen. Op mijn oude kamer zitten er nou een paar grote gaten in de muur naar buiten waar nieuwe ramen inkomen. Dus op dit moment heb ik echt een openlucht huis.

In de tussentijd ben ik hier op het eiland ook nog jarig geweest. Voor het eerst dat ik met mijn verjaardag weg was uit Nederland, erg gek, maar al met al heb ik het hier ook goed gevierd. Op mijn verjaardag zelf zijn we met een groep goeie vrienden lekker uit eten geweest en hebben we daarna nog een drankje gedronken bij La Bamba Beach Bar. Die eerst volgende zaterdag heb ik hier bij ons thuis een mooi feest gegeven wat uiteindelijk een meer dan geslaagde avond was.

Voordat ik jarig was zijn we weer met een aantal mee geweest voor een tochtje op de catamaran van een Nederlands stel. Dit keer niet naar St. Barths, maar naar Anguilla. Voordat we echt op Anguilla zijn geweest zijn we eerst naar Prickly Pear gevaren, een klein eiland een stukje uit de kust van Anguilla. Dit is een verlaten eiland waar slechts twee strand tenten zijn voor de toeristen die daar komen. Daarna zijn we door gevaren naar Sandy Island, een nog kleiner eiland dichter bij Anguilla. Dit eiland is echt super klein, met één strand tent, maar wel echt zo’n Bounty eiland zoals mensen wel kennen van reclames op tv. Rondom het eiland lag ook een mooi rif waar we nog een tijdje mooi gesnorkeld hebben.

Na Sandy Island zijn we doorgevaren naar Anguilla waar we ook nog even voet aan wal hebben gezet. Binnenkort ga ik weer naar Anguilla, maar dan voor één van de mooiste beach festivals in the Carribean (schijnt). Vanaf Anguilla zijn we in het donker terug gevaren naar Sint Maarten waarna we nog heerlijk gegeten hebben op de boot. Het was zeker weer een geslaagd dagje!

Laatst ook weer heel fanatiek het hoogste punt van het Nederlandse deel beklommen voor de derde keer deze periode. In totaal was dit al de vierde keer, maar het blijft gewoon super mooi om daar op de top te staan en te genieten van het uitzicht. Afgelopen keer was het tochtje omhoog toch wat pittiger omdat de paden door de regen toch wel redelijk dicht gegroeid waren. Maar goed, het duurde wat langer, maar toch mooi weer de top gehaald.

Voor nu is het weer even mooi geweest,ik ga nog even genieten van mijn tijd hier, want met drie weken ben ik als het goed is ook weer geland in Nederland. Er staan nog een aantal leuke dingen op het programma, waarschijnlijk aankomend weekend een Harley Davidson huren en lekker het eiland over touren.

Tot gauw!

Jeroen

  • 22 Juli 2011 - 18:11

    Lia:

    Hey Jeroen,
    ziet er natuurlijk weer geweldig uit!
    Ben toch wel jaloers op je ......
    Zelf nu ook lekker vakantie, maar goed, dat gaat toch wel anders in Nederland! Maar we gaan ervan genieten, nog een weekje en dan naar 't Stoetenslagh! Maak er nog een paar mooie weken van op Sint Maarten. Dan wordt het toch wel tijd, dat we je weer eens in levende lijve zullen zien!
    - xxx - Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Actief sinds 11 Okt. 2010
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 53451

Voorgaande reizen:

02 Maart 2011 - 10 Augustus 2011

Afstuderen op Sint Maarten!

18 Oktober 2010 - 05 Januari 2011

Ontwikkelingswerk in Malawi!

04 Juli 2012 - 30 November -0001

Wonen en werken op Sint Maarten!

Landen bezocht: