De tijd vliegt nou al voorbij... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeroen Werff - WaarBenJij.nu De tijd vliegt nou al voorbij... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jeroen Werff - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt nou al voorbij...

Door: jeroenvanderwerff

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

19 April 2011 | Nederland, Amsterdam

Ik zal bijna niet weten waar ik beginnen moet, de tijd vliegt hier echt voorbij en er gebeurd hier zoveel! Ondertussen heb ik al veel andere stagiaires leren kennen en dat begint nou echt een leuke grote gezellige groep te worden waarbij veel georganiseerd wordt voor in de weekenden. Sinds mijn vorige verhaaltje dan ook alweer genoeg meegemaakt en veel mooie kanten van het eiland gezien.

Om te beginnen hebben we hier op een vrijdag avond een mooie Pool Party gehad in het Rama hotel, ter ere van twee verjaardagen van stagiaires en om gewoon een goed huisfeest te houden. Super mooi feestje gehad daar. De dag erna heb ik ’s middags geholpen met het opbouwen van een locatie voor een benefiet avond voor Japan. Ik was samen met mijn medestagiair Rene gevraagd door Martine, de vrouw van de baas, of we wilden helpen bij deze avond. In de avond heb ik achter de main bar gestaan wat wel een mooie ervaring was. In totaal is er die avond maar liefst 20.000 dollar opgehaald voor Japan. Diezelfde avond hadden we nog een feestje bij ons thuis vanwege de verjaardag van onze huisgenoot Jory die de donderdag ervoor jarig was.

Die week erop ben ik doordeweeks weer op mijn oude project beland waar ik mijn vorige stage periode ook heb gezeten. Het project Cupe Coy Yacht Club was toen der tijd nog een bouwplaats, maar is ondertussen zo goed als afgerond. Op dit moment voert CECC alle laatste eindinspecties uit van de technische installaties in de appartementen en op infra gebied. Hier heb ik dus onder andere aan mee moeten helpen en uiteindelijk moeten de manier van inspecteren verbeterd worden en aangevuld, zodat in de toekomst ook andere bestaande gebouwen geïnspecteerd kunnen worden. Het was wel apart om weer zo op Cupe Coy rond te lopen nu er mensen wonen en er geen bouw sfeer meer heerst. Om gebouwen en bepaalde gedeeltes van het terrein binnen te komen zijn nou ook toegangscodes nodig, dus als buitenstaander zal je er niet vrij rond kunnen lopen.

In het aansluitende weekend hebben we met een groot deel van de stagiaires een mooie BBQ gehouden op het verlaten strand Happy Bay aan de Franse kant waar je niet met de auto kunt komen. Een local die daar een klein strand tentje heeft, leende zijn BBQ aan ons uit en we mochten ook gebruik maken van zijn koelboxen. Dat was dus een geslaagde middag en avond. De dag erna zijn we net op tijd wakker geworden om een vriend van Rene nog op tijd op het vliegtuig te kunnen zetten. Bij het opstijgen hebben we achter de KLM Boeing 747 gestaan, achter het hek, slechts op zo’n 50 meter afstand waarbij de warme lucht onwijs om je heen waait.

In de middag zijn we een verlaten ressort gaan opzoeken op het Franse gedeelte wat al sinds 1995 door een orkaan verlaten is. Net een klein spookstadje, maar wel erg vet om daar rond te lopen. Op het laatst gauw weggevlucht daar, omdat een deel van onze groep een vent met een pistool in ze handen het gezien. Daarna nog naar eilandje daarnaast geweest wat echt bijna een schiereiland is daar. Bij dat eiland een vette grot ontdekt waar je door de stroming in en uit gezogen werd, met een groot lucht gat naar boven.

Doordeweeks weer op stage bezig geweest en deels buiten het werk om nog bezig geweest met een aantal auto’s wegslepen. Dit waren een paar afgetrapte auto’s van de vorige stagiaires die nou keurig naast het bedrijf staan en eigenlijk de deur uit moeten. Natuurlijk brak ergens onderweg de sleepkabel, dus dat was even een kleine file veroorzaken. Ook nog een grote zware dikke Dodge de berg opgesleept wat maar net aan kon. In het weekend met zo’n 40 stagiaires een boat cruise gedaan op de Lambada, een grote catamaran. ’s Ochtends om 9 uur vertrokken en ’s middags om half 5 waren we weer terug. Onderweg genoten van het mooie uitzicht, af en toe een stop om lekker te zwemmen en de hele dag open bar.

Die zaterdag avond toen we terug waren maar een beetje op tijd gaan slapen want de volgende dag zijn we om 7 uur gaan hikken Sentry Hill op, het hoogste punt van het Nederlandse gedeelte. Na een kleine 1,5 uur waren we boven waar we dik een uur van het uitzicht hebben zitten genieten en heel wat mooie foto’s hebben gemaakt. Toen we weer beneden waren zijn we ’s middags naar Cupe Coy Beach gegaan. Hier hebben we ook weer een onwijs gave grot ontdekt, waar de golven zo nu en dan de ingang helemaal afsloten waardoor het binnen in donker werd.

Afgelopen weekend hebben we geen hele speciale activiteiten gedaan, maar natuurlijk wel heerlijk naar het strand geweest. Zaterdag waren we op Mullet Bay Beach, waar we toen we met ze allen weg wilden ineens in de verte een hele groep dolfijnen zagen zwemmen die ook het water uit sprongen, echt super tof om te zien. Op Mullet Bay was ineens spontaan besloten om met ze allen te gaan BBQ’en ’s avonds en dat kon wel mooi bij ons thuis. Echt een gezellige avond gehad bij ons thuis wat wel een leuk tintje had doordat juist toen de stroom moest uitvallen aan het eind van de avond. Gelukkig was het bijna volle maan, dus we konden nog genoeg zien buiten.

Om het weekend af te sluiten zijn we naar Bay Rouge geweest op het Franse gedeelte, hier is het ’s middags bij het strand tentje happy hour, dus dat betekend twee verse cocktails voor de prijs van één. Met de hele groep hier dus goed gebruik van gemaakt.

Voor nu staat het carnaval voor de boeg, wat aankomend weekend een beetje gaat beginnen en het weekend erop zijn hoogtepunt zal bereiken. Ben benieuwd wat het met zich mee gaat brengen. In ieder geval een aantal gekke werkweken vanwege goeie vrijdag, Pasen, enz.

Tot gauw maar weer!

Telefoonnummer:

+5995227179

• 20 April 2011 - 07:01

Jasmijn:

Jeetje Jeroen!! Wat een leventje daar! :) Nog heel veel plezier en geniet er maar lekker van.
    Liefs Jasmijn

• 20 April 2011 - 07:19

Lia:

Lieve Jeroen,
    leuk om weer eens wat van je te horen! Kan me voorstellen dat de tijd daar vliegt .... Zoveel te doen aan leuke, plezierige dingen en dan ook nog je stage. Inmiddels is het hier ook richting 24 graden, dus lekker weer. Zaterdag 16 april een hele gezellige familiedag gehad in Kuinre. Veel gedaan: klootschieten, puzzeltocht, voetbal, slagbal en volleybal met zijn allen, en dan een heerlijke BBQ toe.
    Jij vooral natuurlijk nog een hele goede tijd toegewenst daar! We spreken elkaar wel weer .....
    Groetjes, Lia

• 20 April 2011 - 20:31

Jan:

Hoi Jeroen,

wat ben jij eigenlijk aan het doen daar op St Maarten? Als ik zo je verhalen lees is het bijna meer feest vieren en bbq's houden als werken!
    De tijd vliegt inderdaad voorbij, het is alsof we je nog maar net hebben weggebracht! Ik hoop dat je verder nog een fantastische tijd hebt daar, maar daar maak ik me eigenlijk geen zorgen over, en heel veel succes met het verdere verloop van je stage!

gr, Jan

• 21 April 2011 - 18:38

Ellen:

Hey Jeroen,
    Het is wel een tijdje geleden dat we een teken van leven van jou hebben gekregen, maar het is wel weer een leuk verslag. Ik kan mij niet voorstellen dat je ooit nog in Nederland net zo leuk zal krijgen als dat je nu hebt!! Ik zie je nog wel eens emigreren............. Geniet er van! Groetjes van de Vlaartjes.