Laatste dagje Mtendere - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Jeroen Werff - WaarBenJij.nu Laatste dagje Mtendere - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Jeroen Werff - WaarBenJij.nu

Laatste dagje Mtendere

Door: jeroenvanderwerff

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

10 December 2010 | Malawi, Lilongwe

Nog even een laatste berichtje vanuit Mtendere waar vandaan ik morgen vertrek om tot en met eind december rond te gaan reizen. De afgelopen dagen de speciale barbecue Jiko zo goed als afgekregen en ook een andere Jiko in een huis van een werkneemster. Morgen worden deze Jiko’s helemaal afgemaakt. Vanaf dan hebben de bouwers van hier alle verantwoordelijkheden wat de bouw van de Jiko’s betreft in eigen handen. Ik ben heel erg benieuwd wat ik over bijna drie weken zal aantreffen.

Vanaf morgen vertrekken we dus uit Mtendere. Eerst pakken we nog een nachtje Lilongwe mee om daar een gezellige laatste avond te hebben samen met Sergio en Mafalda, de Spaanse vrijwilligers bij ons in het dorp. Vanaf dan ga ik samen me Laurens door Malawi reizen. De bedoeling is dat we eerst een paar dagen een beetje richting het noorden gaan naar een mooie plek aan Lake Malawi. Na een paar dagen moeten we waarschijnlijk weer even langs Lilongwe om een nieuwe camera voor Laurens op te halen. Een vriendin van Carlijne neemt er eentje mee vanuit Nederland, die van hem is een tijdje terug gestolen.

Na Lilongwe willen we door naar Cape Mclear, ook een mooie plek aan Lake Malawi. Daarna naar Liwonde, een van de mooiste natuurparken hier in Malawi. Vanaf dan moeten we gaan kijken hoeveel tijd we nog over hebben. Misschien dat we nog doorgaan naar Mulangi, het hoogste punt in Malawi. Tegen die tijd wordt het tijd voor een paar laatste dagen Mtendere en om daar oud en nieuwe te vieren.

Tijdens het reizen zal ik waarschijnlijk weinig beschikking hebben over internet, omdat we de telefoon van Carlijne normaal aan de laptop koppelen om op internet te kunnen. De komende tijd zullen jullie misschien dus niet zo heel veel van me horen denk ik. Aan het eind hoop ik nog wat mooie foto’s te kunnen plaatsen. En misschien dat ik zo nu en dan een internetcafe kan meepakken.

Jeroen

  • 11 December 2010 - 08:05

    Gerda:

    Hoi Jeroen

    Volgens mij heb jij een super leuke tijd gehad in Mtendere.
    Heel veel meegemaakt en beleefd.
    Nu de laatste weken lekker genieten en zoveel mogelijk mooie plekken bekijken. Je bent er nu toch. Geniet ervan en ik ben heel benieuwd naar al je foto`s. De kerst zal ook wel vreemd zijn in het zonnetje. Weer eens wat anders dan sneeuw. Nou, fijne kerstdagen,
    veel plezier en een hele mooie tijd.

  • 12 December 2010 - 09:53

    Jan:

    Hoi Jeroen, weer lekker bezig geweest de afgelopen tijd.
    Ik kan bijna niet wachten tot ik je foto's met de verhalen erbij kan zien en horen.
    Voor de komende tijd heel veel plezier en een avontuurlijke vakantie toegewenst.

    Groetjes, Jan

  • 12 December 2010 - 12:27

    Nienke Van Der Werff:

    Hey Jeroen,

    Geniet van je vakantie, je hebt er hard genoeg voor gewerkt!! Neem vooral veel foto's, ik ben erg benieuwd ;)

    Groetjes Nien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Lilongwe

Jeroen

Actief sinds 11 Okt. 2010
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 53457

Voorgaande reizen:

02 Maart 2011 - 10 Augustus 2011

Afstuderen op Sint Maarten!

18 Oktober 2010 - 05 Januari 2011

Ontwikkelingswerk in Malawi!

04 Juli 2012 - 30 November -0001

Wonen en werken op Sint Maarten!

Landen bezocht: