De eerste dagen reizen door Malawi - Reisverslag uit Nkhata Bay, Malawi van Jeroen Werff - WaarBenJij.nu De eerste dagen reizen door Malawi - Reisverslag uit Nkhata Bay, Malawi van Jeroen Werff - WaarBenJij.nu

De eerste dagen reizen door Malawi

Door: jeroenvanderwerff

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

15 December 2010 | Malawi, Nkhata Bay

Zo nu toch al een eerste berichtje tijdens het reizen. We zitten nou in een Lodge waar we gratis op een computer met internet kunnen, dus daar maak ik gelijk maar even gebruik van!

Zaterdagmiddag zijn we vertrokken voor onze 2,5 week durende reis. Eerst naar Lilongwe gegaan waar we samen met Mafalda en Sergio en Carlijne een gezellige avond gehad hebben. Eerst lekker uit eten geweest en daarna weer goed wezen te stappen. Weer veel te laat gemaakt natuurlijk, maar het was wel onwijs gezellig. Het enige mindere aan de avond was dat mijn portemonee uit me zak vandaan gestolen is. Gelukkig zat hier alleen me pinpas in, me rijbewijs en wat geld, dus dat is makkelijk vervangen terug in Nederland.

Zondag rond de middag zijn Laurens en ik vanuit Lilongwe vertrekken richting Nkahta Bay. Echter hadden we de afstand en de tijd een beetje verkeerd ingeschat, dus aan de hand van ons gids boek zijn we in Nkhotakhota maar gestopt met reizen rond een uur of zes. Daar aan de hand van ons mooie boek een prima slaapplek gevonden.

Maandag ochtend redelijk op tijd vertrokken om verder te reizen richting Nkhata Bay. Eerst in een pickup minibus, maar later moesten we overstappen op een ander omdat deze niet verder mocht rijden van de politie.In het begin van de middag aangekomen in Nkhata Bay, waar de Lodge die we in gedachten hadden hebben opgezocht. De Lodge bleek geweldig! Direct aan Lake Malawi met hutjes boven het water op de rotsen.

Vanaf maandag dus heerlijk kunnen genieten van het Lake. Dinsdag ook samen met twee blanke Zuid-Afrikaanse mannen meegeweest met een vissersbootje het Lake op. Echt te mooi. Na dus een goeie dag van de zon te hebben genoten zijn we vandaag naar het stadje Muzuzu gweest.

In Muzuzu moesten we wezen voor de Standard Bank, omdat alleen bij die bank onze pinpassen werken. En in dit geval dus alleen die van Laurens. In Muzuzu gelijk maar even een politiereport laten maken voor mijn gestolen portemonee.

Morgen ochtend vertrekken we in alle vroegte met een bus van de National bus company terug naar Lilongwe. Daar gaan we de camere voor Laurens op halen die de vriendin van Carlijne meeneemt vanuit Nederland. Vrijdag gaan we dan als het goed is door naar Monkey Bay en Cape Mclear, een andere mooie plek aan Lake Malawi. Wie weet heb ik daar ook wel zo makkelijk internet als hier, dus dan kan ik jullie op de hoogte houden!

Jeroen

• 17 December 2010 - 13:59

Ellen:

Hey Jeroen,
    Allereerst wat een snelheid heb jij met je verslagen................ Niet bij te houden met reageren!! Maar wel leuk en daarom alleen al weten we dat je het heel erg naar je zin hebt. Op dit moment komt er uit het koude Nederland een pak sneeuw naar beneden vallen. Het is haast niet voor te stellen dat het bij jou lekker warm is en je met een vissersbootje op het Lake aan het dobberen bent. Maar verschil moet er zijn....
    Wij wensen je nog een te gekke reis toe en de groetjes uit een zeer wit Ursem.

• 20 December 2010 - 13:14

Gonnie:

Hoi Jeroen,
    erg mooi dat je ook nog lekker kan genieten in Malawi. Ik ben benieuwd naar de filmpjes. Paul heeft al gelanglaufd langs de Dorpsstr in Wormer. Door een voorbijganger werd er al meteen een foto van hem gemaakt. Er ligt ongelofelijk veel sneeuw. Het is 20 jaar geleden dat er zoveel gevallen is. Voor ons genieten maar andere hebben veel overlast ondervonden.
    Ik ben benieuwd waar je zit met de kerst en hoe je die zal ervaren.
    Wij willen je een hele fijne kerst toewensen en alvast het allerbeste voor 2011.

Groeten van Paul, Gonnie, Sanne en Merel.