Time is flying so fast! - Reisverslag uit Philipsburg, Sint Maarten van Jeroen Werff - WaarBenJij.nu Time is flying so fast! - Reisverslag uit Philipsburg, Sint Maarten van Jeroen Werff - WaarBenJij.nu

Time is flying so fast!

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

25 Juni 2013 | Sint Maarten, Philipsburg

Mensen, mensen, mensen, de tijd gaat echt veel te hard tegenwoordig. Het is eigenlijk alweer veel te lang terug dat ik wat van me heb laten horen, en dat terwijl er zoveel gebeurd is. Ondertussen alweer bijna een jaartje hier aan de andere kant van de wereld, met het vooruitzicht dat ik hier nog even blijf. Bij mijn werk mag ik lekker doorgaan en verder heb ik het hier nog veel te goed naar me zin.

Sinds mijn vorige bericht ben ik daadwerkelijk hier ingeschreven op Sint Maarten en heb ik ook de Sint Maarten ID kaart op kunnen halen. In december is me zussie Michelle met de kerstdagen en met oud [e-38] nieuw langs geweest voor ruim 2 weken. Nog nooit eerder samen op deze manier vakantie gevierd en intensief met elkaar opgetrokken maar het was echt op! Ik had het grootste gedeelte van de tijd lekker vrij vanwege de bouwvak die hier eind december is, dus we hebben onwijs veel kunnen ondernemen. Lekker eiland hoppen naar Saba, St. Eustatius en Anguilla en voor de rest heel veel andere activiteiten gedaan op Sint Maarten waardoor de tijd echt voorbij vloog.

In april zijn mijn ouders hier voor de eerste keer langs geweest en die hebben zo ook eindelijk kunnen ervaren hoe ik hier leef. Ook samen met hun echt een heerlijke tijd gehad die ook weer voorbij gevlogen is. Ik had helaas geen echte vrije dagen zoals ik met Michelle had, maar de weekenden en de avonden hebben we zeer goed benut! Ook met hun nog een lekker dagje naar Saba geweest om het hoogste punt van het Nederlands Koninkrijk weer eens te beklimmen.

Verder in Maart weer de Heineken Regatta meegemaakt, dit keer als crew member van het A-Team, wat inhield dat ik betrokken was bij de organisatie van het evenement. Tijdens de Regatta zelf vier hele lange dagen gehad met heel weinig slaap, waarbij we voornamelijk ’s nacht bezig waren met op en afbreken en in de vroege ochtend met de trucks doorreden naar de volgende feestlocatie de volgende dag. Slopend, maar wel een super mooi ervaring en zo weer zal doen.

Nadat mijn ouders vertrokken waren barste de Carnival hier los, ook hier weer ultiem van genoten. Onbeschrijfelijk is de J’ouvert Morning Jump Up die van ’s ochtends 4 uur tot 10 uur duurt. Trucks vol met grote geluidsboxen en bands die erop speelden, zoveel mensen die tussen de trucks mee lopen en zoveel mensen langs de weg, echt één groot feest. Ik reed tijdens de J’ouvert met de Heineken truck mee, 6 uur lang gratis bier uitgedeeld, in totaal slechts 14.400 blikjes Heineken.

Met het hemelvaart weekend hebben we met ze 8en een zeilboot gehuurd en zijn we lekker drie dagen wezen zeilen hier in de buurt. Vanaf Sint Maarten naar Anguilla gevaren, daar twee nachten overnacht in een super mooie baai, little bay, ook wel het little secret van het eiland genoemd. Echt drie lekkere en gezellige dagen gehad met z 8en, kon echt niet beter. Voor mij ook me eerste echte zeilervaring wat ik ook weer zo over zal doen.

Twee weekjes terug ben ik voor een week naar Bonaire geweest voor werk, echt een super mooi ervaring en het ziet er naar uit dat ik daar volgende week ook weer een weekje heen moet. Afgelopen weekend hier me verjaardag gehad, die begon vrijdag ochtend gelijk goed met een super mooi filmpje van me familie in me mailbox, mijn dag kon niet meer stuk. Gister avond nog een gezellige verjaardag bbq gehad hier in de tuin met een aantal vrienden.

Dat waren dan in het kort een beetje hoogtepunten van de afgelopen maanden hier op het eiland, ik zal eigenlijk wel een boek kunnen schrijven van wat ik hier allemaal mee maak. Het ga jullie goed allemaal, tot de volgende keer maar weer!

Jeroen


  • 03 November 2013 - 16:07

    Chantal:

    Hoi Jeroen,

    Ik heb hier zo je verhalen gelezen van Sint- Maarten.

    Heb je als Nederlander zijnde zo werk daar? En hoe zit het met de vergunningen?

    Ik wil maar ongeveer 6 maanden blijven.

    En wat een vet huis heb je zeg, wat betaal je aan huur? En zijn er meer van dit soort huizen daar om te huren? :-)

    hoor je graag

    Groeten Chantal

  • 04 November 2013 - 18:27

    Jeroen:

    Hoi Chantal!

    Er is hier best wel veel werk in de Horeca te vinden, vooral tijdens hoogseizoen. Verder is er bij andere bedrijven ook wel werk, alleen dat is wat lastiger denk ik als je kortere tijd kom. Volgens mij mag je hier als Nederlander maximaal 6 maanden aaneengesloten blijven. Eventueel tussen door naar een eilandje kan je ook gaan mag je bij terugkomst weer 6 maanden. De huur verschilt heel erg en je moet soms echt wel mazzel hebben met een leuk plekje. Van 550 tot 800 dollar per maand moet minimaal wel vanuit gaan. Wil je hier voor stage komen of echt voor tijdelijk lekker werken? Heb je al in gedachten wanneer je ongeveer zou willen komen?

    Groetjes, Jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Actief sinds 11 Okt. 2010
Verslag gelezen: 1756
Totaal aantal bezoekers 53398

Voorgaande reizen:

02 Maart 2011 - 10 Augustus 2011

Afstuderen op Sint Maarten!

18 Oktober 2010 - 05 Januari 2011

Ontwikkelingswerk in Malawi!

04 Juli 2012 - 30 November -0001

Wonen en werken op Sint Maarten!

Landen bezocht: